Adviesbox

Het aanvragen van een bankgarantie via Adviesbox is nu nog gemakkelijker en completer. U laat de bankgarantieaanvragen via Adviesbox namelijk digitaal ondertekenen door uw klanten en u kunt in Adviesbox kiezen via welk arrangement u de aanvraag wilt indienen. 

Eenmalig sleutel invoeren

Om gebruik te maken van deze service dient u eenmalig een sleutel (een lange cijfer en lettercombinatie) in te voeren. Hier vindt u de handleiding van Adviesbox voor het eenmalig instellen van uw sleutel en voor het aanvragen van een bankgarantie.

Mocht u nog geen sleutel hebben, vraag deze dan bij ons op via info@nationalewaarborg.nl.Vermeld in de e-mail uw kantoornaam en het e-mailadres waar de sleutel naartoe gestuurd dient te worden.

Digitaal ondertekenen via Adviesbox

De papieren aanvraag vanuit Adviesbox is vervallen. Het aanvraagproces voor de bankgarantie verloopt volledig digitaal. 

Zo werkt het:

  • Voer alle gegevens voor de bankgarantie in Adviesbox in.
  • Zodra u de aanvraag in wilt dienen en akkoord bent met de Verklaring Tussenpersoon, klikt u in het bankgarantiescherm op ‘Digitaal ondertekenen en indienen bij Nationale Waarborg’
  • Uw klanten ontvangen nu een e-mail met een link om de aanvraag digitaal te ondertekenen (Dit krijgt uw klant te zien bij digitaal ondertekenen).
  • Zodra de aanvraag volledig getekend is (als er meerdere aanvragers zijn, krijgen zij allen een eigen e-mail en dienen zij allemaal te tekenen), ontvangt u per e-mail een bevestiging dat de aanvraag getekend is en wordt de aanvraag automatisch ingediend bij Nationale Waarborg.

Waar u op moet letten bij digitaal ondertekenen

De aanvraag wordt pas daadwerkelijk bij Nationale Waarborg ingediend wanneer de aanvraag volledig getekend is door alle aanvragers en u een bevestiging heeft ontvangen per e-mail dat dit gebeurd is.

Als u al op de knop ‘Digitaal ondertekenen en indienen bij Nationale Waarborg’ heeft geklikt en u klikt nogmaals op deze knop, dan wordt het digitale ondertekenproces onderbroken en opnieuw gestart. Uw klanten ontvangen dan een nieuwe e-mail om digitaal te ondertekenen. Doe dit dus alleen als uw klant aangeeft geen e-mail te hebben gehad of als u iets aangepast heeft in de aanvraag.

Wanneer u de e-mail heeft ontvangen dat de klanten getekend hebben en de bankgarantieaanvraag bij ons ingediend is, kunt u via Adviesbox geen wijzigingen meer doorvoeren in de bankgarantieaanvraag. Als er dan toch nog iets gewijzigd moet worden, neem dan even contact met ons op. 

Alle arrangementen aanvragen

U kunt in Adviesbox alle arrangementen kiezen via welke u bankgaranties aan mag vragen. Dit doet u door in het bankgarantiescherm bij ‘Aanvragen via’ het gewenste arrangement te kiezen.