Optimaal klantbeheer

Hypotheekadviseurs die hun authenticiteit en onafhankelijkheid onderstrepen zorgen voor positieve associaties in het brein van hun klant en kunnen op sterke waardering rekenen. Dat blijkt uit onderzoek van neuromarketingbureau Neurensics naar emoties bij huizenkopers. Hiermee is voor het eerst in de geschiedenis op wetenschappelijke basis onderzocht wat er in het brein van de consument gebeurt gedurende verschillende fases in het hypotheektraject. Daarbij werden onder andere fMRI-scans gemaakt.

  • Welke eigenschappen ziet een consument graag terug bij een hypotheekadviseur? Bekijk hieronder de video.
  • Wat voor adviseur wil je zijn? Lees hier hoe je meer klanten aan je kunt binden.
  • Wat werkt beter: een foto op je site plaatsen waarop je een belofte laat zien of waarmee je kostenbesparing uitdrukt? Lees hier meer over het plaatsen van foto's op hypotheeksites: do's en don'ts.

 

Aan het representatieve onderzoek deden 164 hypotheekadviseurs en 750 consumenten mee en is uitgevoerd in opdracht van Nationale Waarborg, FlexFront Groep en MUNT Hypotheken. In het onderzoek zijn de onbewuste verwachtingen onderzocht die de consument heeft van de adviseur én wat de adviseur zelf denkt dat de consument van hem verwacht. Ook is er voor het eerst in de geschiedenis wetenschappelijk onderzocht wat er in het brein van de consument gebeurt gedurende verschillende fases van het hypotheektraject. De uitkomsten zijn voor een groot deel verrassend te noemen en kunnen adviseurs helpen om meer klanten voor zich te winnen.