Eerder kondigden wij al aan dat het op korte termijn mogelijk wordt je aanvragen via Elements in te dienen. Het inrichten liep echter wat vertraging op. Maar vandaag hebben we goed nieuws, want vanaf donderdag 7 juli kun je bankgaranties onder alle labels van Nationale Waarborg via Elements indienen. Efficiënter omdat je aanvraag nog maar via één portaal verloopt. Dat levert je tijdwinst op!
Aanvragen via Elements
Doordat je de bankgarantie nu ook in Elements aan kunt vragen, maak je in de aanvraag gebruik van dezelfde HDN data en is het niet meer nodig om de klantgegevens opnieuw in te voeren. Dat is wel zo efficiënt en levert je zeker tijdwinst op. Door in de aanvraag alleen nog wat ontbrekende gegevens in te voeren en op de knop ‘Bankgarantie aanvragen’ te klikken, komt de aanvraag (na ondertekening door de klant) via HDN bij ons binnen. Wil je de klant een verzekering aanbieden op de bankgarantie, ook dat kun je aangeven in je aanvraag.
Wil je jouw aanvragen via Elements laten lopen?
Stuur hiervoor een verzoek naar sales@nationalewaarborg.nl. Wij verwerken dit in onze administratie én bij FasterForward, zodat de daadwerkelijke aanvraag gedaan kan worden. Dit kost een aantal werkdagen. Zodra dit is afgerond en je kunt starten met het aanvragen van bankgaranties via Elements, ontvang je van ons een bericht.
Heb je vragen? Mail naar sales@nationalewaarborg.nl of bel 030 - 220 55 46.
Binnen één werkdag bij de notaris
Nationale Waarborg is als enige bankgarantieverstrekker door KNB (Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie) geautoriseerd voor het aanleveren van een digitale bankgarantie en nota. Onze digitale bankgarantieservice is rechtstreeks aangesloten op het notarisnet: hét communicatieplatform waarop alle notariskantoren in Nederland zijn aangesloten. Hierdoor is het mogelijk om snel te kunnen handelen. De bankgarantie ligt vaak al een uur na het stellen bij de notaris naar keuze.
De nota voor de bankgarantie wordt samen met de andere kosten meegenomen in de eindafrekening bij de notaris, die betaald wordt bij passeren. Het kan gebeuren dat de notaris de nota over het hoofd ziet en deze niet op de eindafrekening zet. In dat geval sturen wij na passeren een nota direct naar de klant.