Werkwijze

Gemak, service en snelheid, daar staan wij voor. Ons acceptatieteam verwerkt jouw aanvraag binnen één werkdag tot een bankgarantie. Je kunt je aanvraag volledig digitaal laten ondertekenen door je klant en indienen. Dankzij de verbinding die wij met verschillende adviessoftware pakketten hebben, is het vaak ook mogelijk om een aanvraag via je adviessoftware in te dienen. Zo hoef je dezelfde gegevens niet twee keer in verschillende systemen in te voeren. Onze werkwijze is simpel en snel:

  • Je kunt alleen bankgaranties bij ons aanvragen wanneer je erkend hypotheekadviseur bent en een AFM-vergunning hebt om te mogen bemiddelen in hypothecair krediet en vermogen. Nog geen aanstelling? Registreer je nu volledig digitaal. Een verwerkersovereenkomst is niet nodig.
  • Je dient de garantieopdracht en verklaring tussenpersoon bij ons in. Je hebt verschillende aanvraagmogelijkheden.
  • Je klant dient ten alle tijden zelf (digitaal) de garantieopdracht te ondertekenen. Je gaat akkoord met de verklaring tussenpersoon.
  • Het hypotheekdossier blijft in jouw bezit en hoef je niet aan te leveren. Alleen steeksproefsgewijs of naar aanleiding van de beoordeling van de aanvraag vragen wij (delen van) het hypotheekdossier op.
  • Bij vragen na beoordeling van de aanvraag wordt er contact met je opgenomen.
  • Wij hebben de mogelijkheid om je aanvragers te toetsen bij Experian.
  • Zodra de aanvraag akkoord bevonden is, worden de bankgarantie en nota digitaal aangeboden aan de door jou gekozen notaris.
  • Zodra de bankgarantie gesteld is, ontvang je een bevestiging.
  • Bij passeren wordt de nota door de notaris meegenomen in de eindafrekening.
  • Een fout in de bankgarantie of een verlenging van de bankgarantie verwerken wij kosteloos voor je.
  • Als na verloop van de ontbindende voorwaarden de koop niet doorgaat, kan de bankgarantie ingeroepen worden en betalen wij deze uit. Lees hier hoe dit in zijn werk gaat en wat jij en je klanten kunnen verwachten.

Heb je een klacht? In onze klachtenprocedure lees je hoe je een klacht indient en hoe wij deze afhandelen.

In onze brochure vind je al onze spelregels en meer informatie over onze dienstverlening.