Vanaf maandag 14 november dient bij digitaal ondertekenen voor elke koper een persoonlijk, uniek e-mailadres ingevoerd te worden. Dit betekent dat het vanaf dat moment niet meer mogelijk is om bij meerdere kopers hetzelfde e-mailadres in te voeren als je de aanvraag bankgarantie digitaal wilt laten ondertekenen. We informeren je hier nu al over zodat je hier rekening mee kunt houden bij het indienen van nieuwe aanvragen.
Waarom een uniek e-mailadres?
De redenen waarom we deze verandering doorvoeren:
Persoonsgebonden en bescherming privacy
De link die wij versturen voor het digitaal ondertekenen is persoonsgebonden. Hierdoor zorgen we dat de juiste persoon de ondertekening plaatst. Hiermee beschermen we de persoonsgegevens van je klant en maken we het ondertekenproces eenduidig en overzichtelijker.
Voorkomen fouten ondertekenen
Wij merken nog weleens dat, wanneer hetzelfde e-mailadres bij meerdere kopers gebruikt wordt, het niet altijd even duidelijk is wie via welke link moet tekenen. Ook komt het voor dat de tweede e-mail weggegooid wordt omdat onterecht gedacht wordt dat de e-mail dubbel is binnen gekomen. Met unieke e-mailadressen voorkomen we dit.
Nieuwe manier digitaal ondertekenen
Begin volgend jaar introduceren we een nieuwe manier van digitaal ondertekenen die nog eenvoudiger en veiliger is voor de klant. Via deze manier begeleiden we je klant door het digitale ondertekenproces door middel van pragmatische en procesgedreven videocommunicatie. Het gebruik van unieke e-mailadressen is alvast een onderdeel van het toekomstige ondertekenproces.
Wat als mijn klant geen persoonlijk, uniek e-mailadres heeft?
Tegenwoordig is voor vele financiële transacties een uniek e-mailadres benodigd. Daarom durven wij deze volgende stap ook aan. Heeft je klant echter nog geen persoonlijk mailadres? Kies dan voor de volgende opties:
Traditioneel ondertekenen – Je kunt je klant de aanvraag traditioneel laten ondertekenen door dit in NWB Online, Accelerate of Elements aan te geven. Download en print de ingevulde pdf en laat deze ondertekenen door je klant.
E-mailadres aanmaken – Je kunt je klant een nieuw e-mailadres aan laten maken. Dit kan eenvoudig en snel (bijvoorbeeld bij Gmail, https://support.google.com/mail/answer/56256?hl=nl)
Gezocht: Deelnemers pilot nieuwe manier van digitaal ondertekenen
Na 14 november starten wij een pilot met de nieuwe, hierboven aangekondigde, manier van digitaal ondertekenen. Bij dit ondertekenproces begeleidt onze digitale collega Marjolijn je klant tijdens elke stap in het proces. Hierdoor wordt het digitaal ondertekenen van een bankgarantie aanvraag duidelijker en makkelijker.
Wil jij je klant nog klantvriendelijker tegemoet treden en ons helpen de laatste puntjes op de i te zetten? Meld je dan aan voor de pilot digitaal ondertekenen via marketing@nationalewaarborg.nl. Let op: Het is wel van belang dat je verwacht tussen 14 november en 31 december in ieder geval één aanvraag voor een bankgarantie te gaan doen én je bereid bent je klant kort om feedback te vragen over het ondertekenproces.
HypoVak 2022, kom jij ook? Donderdag 6 oktober 2022 vindt hét hypotheekevent HypoVak in Barneveld plaats. Wij hebben iets leuks te vertellen. Dus kom langs bij onze stand en maak kans op een taart voor het hele kantoor. Wij hebben een beperkt aantal toegangskaarten weg te geven. Wil jij er donderdag 6 oktober bij zijn? Bestel je gratis kaart via Nationale Waarborg.