Up to Date 77 - Verbetering digitaal aanvragen via Adviesbox

Vanaf vrijdag 1 juli is het aanvragen van een bankgarantie via Adviesbox nog gemakkelijker en completer. Vanaf die datum laat u de bankgarantieaanvragen via Adviesbox namelijk digitaal ondertekenen door uw klanten en kunt u in Adviesbox kiezen via welk arrangement u de aanvraag wilt indienen.

Eenmalig sleutel invoeren
Om gebruik te kunnen maken van deze service dient u, na het downloaden van de nieuwe update van Adviesbox, wel eenmalig een sleutel (een lange cijfer- en lettercombinatie) in te voeren in Adviesbox.
Wij zullen de tussenpersonen die regelmatig bankgaranties aanvragen via Adviesbox deze week nog een e-mail met de sleutel en uitleg sturen.

Mocht u op vrijdag 1 juli nog geen sleutel ontvangen hebben, vraag deze dan bij ons op via info@nationalewaarborg.nl. Vermeld in de e-mail uw kantoornaam en het e-mailadres waar de sleutel naartoe gestuurd dient te worden.
 
Digitaal aanvragen en ondertekenen via Adviesbox
Vanaf vrijdag vervalt de papieren aanvraag vanuit Adviesbox en verloopt het aanvraagproces voor de bankgarantie volledig digitaal.

Zo werkt het:
- Voer alle gegevens voor de bankgarantie in Adviesbox in.
- Zodra u de aanvraag in wilt dienen en akkoord bent met de Verklaring Tussenpersoon, klikt u in het bankgarantiescherm op ‘Digitaal ondertekenen en indienen bij Nationale Waarborg’.
- Uw klanten ontvangen nu een e-mail met een link om de aanvraag digitaal te ondertekenen (dit krijgt uw klant te zien bij digitaal ondertekenen).
- Zodra de aanvraag volledig getekend is (als er meerdere aanvragers zijn, krijgen zij allen een eigen e-mail en dienen zij allemaal te tekenen), ontvangt u per e-mail een bevestiging dat de aanvraag getekend is en wordt de aanvraag automatisch ingediend bij Nationale Waarborg.

Waar u op moet letten
De aanvraag wordt pas daadwerkelijk bij Nationale Waarborg ingediend wanneer de aanvraag volledig getekend is door alle aanvragers en u een bevestiging heeft ontvangen per e-mail dat dit gebeurd is.

Als u op de knop ‘Digitaal ondertekenen en indienen bij Nationale Waarborg’ geklikt heeft en u klikt nogmaals op deze knop, dan wordt het digitale ondertekenproces onderbroken en opnieuw gestart. Uw klanten ontvangen dan een nieuwe e-mail om digitaal te ondertekenen.
Doe dit dus alleen als uw klant aangeeft geen e-mail te hebben gehad of als u iets aangepast heeft in de aanvraag.

Wanneer u de e-mail heeft ontvangen dat de klanten getekend hebben en de bankgarantieaanvraag bij ons is ingediend, kunt u via Adviesbox geen wijzigingen meer doorvoeren in de bankgarantieaanvraag. Als er dan toch nog iets gewijzigd moet worden, neem dan even contact op met ons.

Alle arrangementen aanvragen
Voorheen kon u alleen het rechtstreekse Nationale Waarborg-arrangement aanvragen via Adviesbox. Per 1 juli kunt u in Adviesbox alle arrangementen kiezen via welke u bankgaranties aan mag vragen. Dit doet u door in het bankgarantiescherm bij ‘Aanvragen via’ het gewenste arrangement te kiezen. 

De handleiding van Adviesbox waarin staat hoe u de sleutel in kunt voeren en hoe u straks de bankgarantie aanvraagt via Adviesbox vindt u hier.