De aanvraag in Accelerate
De verbinding bij Accelerate verloopt via HDN (Hypotheken Data Netwerk), waardoor je de meeste gegevens die betrekking hebben op de klant en de hypotheek automatisch kunt overnemen. Een aantal gegevens dien je handmatig aan te vullen. Het digitale ondertekenproces is een standaard in Accelerate, de aanvraag wordt na (digitale) ondertekening direct ingediend bij Nationale Waarborg. Voor traditioneel ondertekenen moet een formulier geüpload worden. Zodra de bankgarantieaanvraag bij Nationale Waarborg binnenkomt start het acceptatieteam de beoordeling.
Om je aanvraag via Accelerate te laten verlopen, is een getekende HDN overeenkomst nodig en moet de verbinding naar Accelerate aangemeld worden. Stuur hiervoor een e-mail naar sales@nationalewaarborg.nl. Wij begeleiden je verzoek naar Accelerate, zodra dit is afgerond ontvang je een bevestigingsmail en kun je de aanvraag indienen.
Onderstaand enkele kenmerken die je moet weten om via Accelerate je aanvraag in te dienen.
Doordat je aanvraag via HDN-verbinding verloopt kunnen de gegevens die al in Accelerate bekend zijn, eenvoudig gebruikt worden. Je hoeft nog maar een paar gegevens zelf aan te vullen om een aanvraag voor de bankgarantie in te dienen.
Wanneer je via meerdere arrangementen aan kunt vragen bij ons, dien je tijdens het inregelen in Accelerate één van deze arrangementen te kiezen. Dit arrangement geldt vervolgens voor elke aanvraag die je via Accelerate indient. Mocht je toch een aanvraag met een ander arrangement willen doen, dan kun je die altijd eenmalig via ons portaal NWB Online aanvragen.
Je kunt in Accelerate de aanvraag zowel digitaal als traditioneel laten tekenen. Bij ‘Ondertekenwijze’ kies je op welke manier je de aanvraag wilt laten ondertekenen. Als je hebt gekozen voor digitaal ondertekenen, wordt direct nadat je op ‘Opslaan’ klikt een mail met link om digitaal te ondertekenen naar de koper(s) gestuurd. Heb je voor traditioneel ondertekenen gekozen, dan ontvang je na het klikken op die knop een offerte die je ter ondertekening aan je klant kunt aanbieden.   Â
Zodra de aanvraag ingediend is, houden we je via SX berichten op de hoogte van de status van je aanvraag. Deze berichten vind je in aanvraagmenu bij ‘HDN historie’. In deze berichten lees je ook wanneer we een aanvraag nog niet kunnen verwerken. Houd dit berichtenverkeer dus goed in de gaten.
Als er per ongeluk een foutje in de aanvraag is geslopen of als het digitaal ondertekenen opnieuw gestart moet worden omdat een e-mailbericht niet is aangekomen, kun je de huidige aanvraag aanpassen. Ga in het aanvraagmenu naar ‘Instellingen’ en kies bovenin voor ‘Aanvraag opnieuw versturen’. Kies bij ‘Methode’ voor ‘Versienummer ophogen’, pas je aanvraag eventueel aan en klik op 'Opslaan' om de aanvraag opnieuw in te dienen.Â
Op onze pagina digitaal ondertekenen lees je hoe digitaal ondertekenen werkt en wat je klant ziet bij digitaal ondertekenen.