Vanaf maandag 15 mei 2023 gaan we definitief over naar een nieuwe manier van digitaal ondertekenen. Dit stond al heel lang op ons wensenlijstje met procesverbeteringen en we zijn dan ook zeer blij en trots dat het nu dan echt zover is.
Deze nieuwe manier van digitaal ondertekenen kent een eenvoudiger proces. Onze digitale collega Marjolijn helpt jouw klant volledig door het digitale ondertekenproces heen. Dit maakt het duidelijker en makkelijker voor de klant. Het is zelfs zo dat als er, in het geval van twee klanten die samen een huis kopen, door de een getekend wordt, maar de andere partner nog niet heeft getekend, onze Marjolijn je klant hieraan herinnert en vraagt of je klant de partner wil vragen ook te tekenen. Dat is nog eens behulpzaam en handig! De aanvraag komt pas bij ons door als beide klanten hebben getekend. Uiteraard blijft het nog altijd mogelijk om op traditionele wijze te ondertekenen.
Op onze website vind je een pagina waar het ondertekenproces wordt uitgelegd en waar je gelijk een goede indruk krijgt van wat je klant te zien krijgt.
Unieke e-mailadressen niet meer noodzakelijk
In eerdere communicatie gaven wij aan dat voor de aanvraag van een bankgarantie met meerdere kopers, unieke e-mailadressen nodig waren. De (digitale) veiligheid van onze klanten is voor ons van grote waarde. Het gebruik van een uniek e-mailadres voor het aanvragen en ondertekenen is een onderdeel van de veiligheidsprocedures. We hebben gemerkt dat een deel van onze klantengroep nog niet gewend is aan een persoonlijk e-mailadres. Daarom is er gezocht naar een oplossing die iedereen past en controleert Marjolijn de koper voor ondertekenen door de geboortedatum en het huidige adres te verifiëren. Daarmee is het dus niet meer noodzakelijk om gebruik te maken van unieke e-mailadressen en komt deze regel te vervallen.
Heel veel dank aan de testers!
Vanaf half november zijn er een aantal kantoren die voor ons deze nieuwe manier van ondertekenen hebben getest in een pilot met digitale collega Marjolijn. Dit zijn Hilgersom Financieel Advies & Planning, Zeevat Hypotheken & Verzekeringen, Janssen & Gerritsen, CAN Advies en VDS Hypotheken & Financiële planning. Heel veel dank dat jullie in de pilot hebben meegedraaid. Mede dankzij jullie zijn wij weer een stap verder.
Wist je dat 85% van de binnengekomen aanvragen digitaal ondertekend wordt?
Wordt er iets gewijzigd in de aanvraag waardoor er opnieuw getekend dient te worden, dan moeten beide klanten opnieuw tekenen. Stuur je, om welke reden dan ook, een nieuw verzoek naar je klant om te ondertekenen, ook dan moeten beide klanten opnieuw tekenen.
Heb je vragen over de nieuwe manier van digitaal ondertekenen? Mail naar info@nationalewaarborg.nl of bel 030 - 220 55 46.
Heb jij je toegangskaart voor HypoTop en/of HypoVak al?