Digitaal ondertekenen

Wanneer je er voor kiest om je klanten de garantieopdracht digitaal te laten ondertekenen, gaan je klanten een proces in om digitaal te ondertekenen.

Omdat je waarschijnlijk niet naast je klant zit wanneer hij/zij dit proces doorloopt, weet je niet wat je klant te zien krijgt. Daarom leggen wij dat hieronder uit:

E-mail digitaal ondertekenen opnieuw versturen

Wanneer er iets niet goed is gegaan met het digitale ondertekenproces en de e-mail voor het ondertekenen dient opnieuw verzonden te worden, handel dan als volgt:

Open de aanvraag in NWB Online en kies bij het kopje Ondertekenen voor 'Digitaal ondertekenen afbreken'. Je kunt hierna het digitaal ondertekenen weer opnieuw starten en dan wordt de e-mail opnieuw naar je klanten verzonden. Wanneer je aanvraag via Adviesbox loopt, klik je in de tab Bankgarantie nogmaals op de indien-knop. 

In beide gevallen vervalt het voorgaande proces en dus ook al eventueel gezette handtekening. Elke koper zal dus via de nieuwe link (nogmaals) moeten tekenen