Update 140 - November 2023 | Steekproeven & Aanvragen > 100K | Vrijdag 17 november gesloten

De afgelopen maanden hebben voor ons vaak in het teken gestaan van ons 20 jarig jubileum en het ALS Financieel Diner. Nu dit allemaal wat meer achter de rug is, willen we graag een aantal belangrijke zaken met je bespreken.

Reminder steekproeven
Vanuit wet- en regelgeving zijn wij verplicht steekproeven op te vragen, daarom is ons systeem zo gebouwd dat er dagelijks een dossier door de steekproef gaat. Dit houdt in dat wij in dat geval het hypotheekdossier opvragen ter controle van alle stukken. Welke stukken dit precies zijn, lees je in onze Verklaring Tussenpersoon. Het kiezen van een dossier voor een steekproef is geautomatiseerd en willekeurig. Daarnaast komt het incidenteel voor dat wij voor de beoordeling van een bankgarantie nog vragen hebben en (enkele) dossierstukken opvragen.

 

Aanvragen met een garantiebedrag boven € 100.000
Soms krijgen we de vraag waarom wij boven 100K een finaal akkoord opvragen. In de meeste gevallen vragen wij inderdaad geen stukken op, uitgezonderd de steekproeven. En bovendien kun je bij Nationale Waarborg immers vóór finaal akkoord een bankgarantie aanvragen.
 
Echter bij een bankgarantiebedrag hoger dan € 100.000 is de voorwaarde dat we naast het renteaanbod, een kopie van de ondertekende koopovereenkomst willen ontvangen, zoals gesteld wordt in onze spelregels. Is voor de klant al een finaal akkoord afgegeven door de geldverstrekker, dan kan ook het finaal akkoord worden aangeleverd. Dit komt in plaats van het renteaanbod met de kopie van de ondertekende koopovereenkomst. Het is niet zo dat wij een bankgarantie met een garantiebedrag boven € 100.000 pas stellen na finaal akkoord, het aanleveren van een renteaanbod en ondertekende koopovereenkomst is voldoende.

 

Digitale collega Marjolijn
Op 15 mei van dit jaar zijn we gestart met een vernieuwde manier van digitaal ondertekenen waarbij digitale collega Marjolijn je klant door het ondertekenproces begeleidt. En dat is succesvol! Leuk om te weten dat Marjolijn inmiddels 36.458 klanten heeft geholpen bij het digitaal ondertekenen van de bankgarantie aanvragen.

 

Nieuwe collega Nathalie Vogt
Deze week krijgen we er een nieuwe collega bij: Nathalie Vogt. Zij werkt al langere tijd in de financiële branche. Zo heeft zij eerder gewerkt aan het opzetten van een Compleet Dossier Service. Een dame waar je zeker nog meer van zult horen. Op een ander moment zullen we Nathalie uitgebreider aan je voorstellen.

 

Vrijdag 17 november gesloten
Aanstaande vrijdag is Nationale Waarborg gesloten. Die dag genieten we van ons jaarlijkse uitje. Heb je voor het weekend nog een bankgarantie nodig, dien deze dan op tijd in.
 
Een aanvraag voor een bankgarantie ingediend vóór donderdag 16 november 16:00 uur, verwerken wij nog dezelfde dag. Aanvragen die na die tijd binnenkomen, zijn uiterlijk maandag 20 november 10:00 uur door ons verwerkt.

 

Wist je dat…
… het verlengen en wijzigen van de bankgarantie voor bestaande bouw kosteloos is?* Beide kun je zelf online regelen.
* Alleen mogelijk binnen de maximale geldigheid van 13 maanden.
 
… het verlengen van een bankgarantie voor nieuwbouw met 1 jaar € 150 kost? Wijzigingen doorvoeren is kosteloos. Beide kun je zelf online regelen.
  
Heb je vragen over de onderwerpen uit deze nieuwsbrief? Mail naar info@nationalewaarborg.nl of bel 030 - 220 55 46.