De aanvraag in Figlo

In Figlo verloopt de verbinding via HDN (Hypotheken Data Netwerk), hierdoor worden de meeste gegevens die betrekking hebben op de klant en de hypotheek automatisch overgenomen. Een aantal gegevens dien je handmatig aan te vullen. Het digitale ondertekenproces is een standaard in Figlo, de aanvraag wordt na (digitale) ondertekening direct ingediend bij Nationale Waarborg. Voor traditioneel ondertekenen moet een formulier geüpload worden. Zodra de bankgarantieaanvraag bij Nationale Waarborg binnenkomt, start het acceptatieteam de beoordeling.

 

Om je aanvraag via Figlo te laten verlopen, is een getekende HDN overeenkomst nodig en dien je een HDN code in Figlo Manager in te regelen. Stuur hiervoor een e-mail naar sales@nationalewaarborg.nl. Wij sturen je vervolgens een e-mail met je HDN code en je arrangementskaart. Na het inregelen van je HDN code kun je je eerste aanvraag via Figlo indienen.

 

Onderstaand enkele kenmerken die je moet weten om via Figlo je aanvraag in te dienen.