Adviesbox
Kies in Adviesbox via welk arrangement je de aanvraag wilt indienen en laat je bankgarantieaanvragen via Adviesbox digitaal ondertekenen door je klanten.
Om gebruik te maken van deze service dien je eenmalig een sleutel (een lange cijfer en lettercombinatie) in te voeren. Hier vind je de handleiding van Adviesbox voor het eenmalig instellen van je sleutel en voor het aanvragen van een bankgarantie.
Mocht je nog geen sleutel hebben, vraag deze dan bij ons op via info@nationalewaarborg.nl.Vermeld in de e-mail je kantoornaam en het e-mailadres waar de sleutel naartoe gestuurd dient te worden. Je kunt je sleutel ook terugvinden in je account op NWB Online. Wanneer je ingelogd bent, klik je rechts bovenin op je kantoornaam. Je komt nu op de pagina met je gegevens. Bij 'Extern ID'staat de sleutel.
Het aanvraagproces voor de bankgarantie verloopt volledig digitaal.
Zo werkt het:
- Voer alle gegevens voor de bankgarantie in Adviesbox in.
- Zodra je de aanvraag in wilt dienen en akkoord bent met de Verklaring Tussenpersoon, klik je in het bankgarantiescherm op ‘Digitaal ondertekenen en indienen bij Nationale Waarborg’
- Je klanten ontvangen nu een e-mail met een link om de aanvraag digitaal te ondertekenen (Dit krijgt je klant te zien bij digitaal ondertekenen).
- Zodra de aanvraag volledig getekend is (als er meerdere aanvragers zijn, krijgen zij allen een eigen e-mail en dienen zij allemaal te tekenen), ontvang je per e-mail een bevestiging dat de aanvraag getekend is en wordt de aanvraag automatisch ingediend bij Nationale Waarborg.
De aanvraag wordt pas daadwerkelijk bij Nationale Waarborg ingediend wanneer de aanvraag volledig getekend is door alle aanvragers en je een bevestiging heeft ontvangen per e-mail dat dit gebeurd is.
Als je al op de knop ‘Digitaal ondertekenen en indienen bij Nationale Waarborg’ hebt geklikt en je klikt nogmaals op deze knop, dan wordt het digitale ondertekenproces onderbroken en opnieuw gestart. Je klanten ontvangen dan een nieuwe e-mail om digitaal te ondertekenen. Doe dit dus alleen als je klant aangeeft geen e-mail te hebben gehad of als je iets aangepast hebt in de aanvraag.
Wanneer je de e-mail hebt ontvangen dat de klanten getekend hebben en de bankgarantieaanvraag bij ons ingediend is, kun je via Adviesbox geen wijzigingen meer doorvoeren in de bankgarantie-aanvraag. Als er toch nog iets gewijzigd moet worden, neem dan even contact met ons op.
Je kunt in Adviesbox alle arrangementen kiezen via welke je bankgaranties aan mag vragen. Dit doe je door in het bankgarantiescherm bij ‘Aanvragen via’ het gewenste arrangement te kiezen.